DERS ÇALIŞMAYAN ÇOCUĞA NASIL DAVRANILIR ?

        
 Çocukların okul başarısı için düzenli ders çalışması, ödevlerini zamanında yapması çok önemli. Ancak diğer taraftan çocuklar ödevlerini yapmak için masa başına oturmakta zorlanabiliyorlar. Anne babalar her ödev saatinde çocuklarını masa başına oturmasına ikna etmek için enerji harcıyorlar.

Çocuğunuzun uzun süre masa başında beklememesi ve ödevlerini düzenli yapabilmesi için çocuğunuza destek olabilirsiniz.
Çocuğunuza düzenli ders çalışma alışkanlığı kazandırmak için işte size birkaç ipucu…
Çocuğunuzla birlikte bir program yapın
Öncelikle çocuğunuzla ihtiyaçlarınızı konuşarak birlikte bir program yapabilirsiniz. Örnek okuldan geldiğinde 1 saat dinlenme, sonrasında akşam yemeği, yemekten sonra 30-45 dakika ödev yapma saati gibi bir program daha verimli olabilir.
Evinizde çocuğunuza uygun ders çalışma alanı yaratın
Günlük programı yaptıktan sonra ise evinizde çocuğunuzun ödevini en iyi şekilde yapabileceği alanı seçin. Çocuğunuzun yerine kendinizi koyun ve ödev yaparken nasıl bir ortam verimli olurdu diye düşünün. Daha sessiz, sakin, ışık alan bir oda olabilir.
Her derse nasıl çalışacağını öğretin
Fiziki şartları düzenledikten sonra ise çocuğunuz ödevlerini yaparken nelere dikkat etmeli öğretmelisiniz. Her dersin farklı özellikleri vardır. Bu özelliklere uygun şekilde çocuğunuz daha verimli nasıl çalışabilir idüşünün ve çocuğunuza rehberlik edin. Örneğin tüm ödevlerini gözden geçirip önce hangisinden başlamalı önce bunu belirlemesi gerektiğini söyleyebilirsiniz. Yazılı ödevlerini yaparken, soru çözerken nelere dikkat etmeli bu konularda rehberlik edebilirsiniz. Defteri nasıl kullanmalı, nasıl not almalı gibi konular ders çalışma verimini artırabiliyor.
Ödevlerini tek başına yapabilmesi için motive edin
Amacınız çocuğunuzun kendi başına ödevlerini yapabilmesi olmalıdır, onun yerine ödevlerini yapmak değil. Sizin göreviniz ona rehberlik ettikten sonra takıldığı noktalarda destek olmanız, sorularını yanıtlamanızdır. Bazı anne babalar çocuklarının ödevlerini kendileri yapmak zorunda kaldıklarını ifade ediyor. Bu yanlış bir yaklaşımdır. Amacımız çocuğun kendi başına ödev yapabilme becerilerini artırmaktır.

Yorumlar